Recenze: Filmy+kniha

Další část mých recenzí je tu. Dneska to budou 2 filmy a jedna kniha.

Cyril a Metoděj-Apoštolové Slovanů

Dobrodružný dokument
Česko
2013

O čem film je? (sms.cz)
Příběh z 9. století ve strhujících obrazech líčí počátky šíření křesťanství na Velké Moravě a v našich zemích. Hlavními postavami hraného docu - dramatu a filmu jsou věrozvěsti Konstantin (později známý jako Cyril) a jeho bratr Metoděj, kteří byli prohlášeni za svaté a jsou označováni jako Apoštolové Slovanů. Děj předkládaného čtyřdílného televizního seriálu sleduje významný úsek našich dějin mezi lety 826 až 885.

Na takový film bych se asi sama od sebe nepodívala,ale šli jsme na něj do kina jako celá škola.Myslela jsem,že to zase celé prospím,ale překvapivě mě film docela zaujal. Ani bych neřekla,že něco takového bude český film.Líbí se mi obsazení herců a přesto že některé věci jsou ve filmu dost kruté(ale to k té době prostě patří),je to velice pěkně zpracovaný příběh působení Konstantina a Metoděje na našem území.

CSFD:65%
Můj názor:80%

Deník nymfomanky

Romantické drama
Španělsko
2008

Val je velmi atraktivní a vzdělaná mladá dáma posedlá sexem. Je schopna milovat se s kýmkoliv, kdykoliv a kdekoliv. Permanentně loví nové muže a každé toto setkání jí přináší uspokojení. Její deník je svědkem všech milostných eskapád se spoustou pikantních detailů. Posedlost se stále zvyšuje a proto se vzdá lukrativního zaměstnání a stane se prostitutkou v luxusním privátním klubu. Postupně ale odhaluje i stinnou stránku tohoto "povolání": násilí a drogy. Smrt její blízké přítelkyně ji přesvědčí, že je čas postavit se na vlastní nohy.

Čekala jsem,že ve filmu bude spousta sexu a psycháren. Zkoukla jsem ho na doporučení kamarádky. Ze začátku se mi film docela líbil,postupně to ale opadalo. Ve finále se mi film zase moc nelíbil a přijde mi to tak nějak zvláštně udělané.Na mě jsou tam opravdu některé části až moc psycho.

CSFD:52%
Můj názor: 55%

KNIHA

Oběť

Autor: Andrea Cremerová
Série: Smečka,třetí díl
Žánr:Scifi a fantasy román
Rok vydání: 2012
Počet stran: 384

O čem kniha je? (databazeknih.cz)
Calle se podařilo přivést na stranu Hledačů Rena, který se měl stát jejím druhem a vůdcem smečky. Tím se však ocitla v nepříjemné pozici - Ren i Shay po ní touží a na tom, koho z nich si vybere, závisí jak její osobní štěstí, tak osud smečky a výsledek výprav za mocnými artefakty, které Shayovi umožní bojovat s magií Strážců a porazit nejmocnějšího z nich, Bosquea Mara. Calle nezbývá než na čas zapomenout na hlas svého srdce: začíná dobrodružný a smrtelně nebezpečný hon za zbývajícími částmi elementálního kříže, zbraně, která jako jediná může zvrátit válku ve prospěch Hledačů. Mrtvých na obou stranách přibývá, a jak se blíží závěrečná bitva, pro Callu je stále obtížnější zachovat neutralitu. To ale ještě netuší, že největší oběť je všechny teprve čeká

Konečně se mi do ruky dostal závěrečný díl série Smečka. Neskutečně jsem se na knihu těšila poté,co jsem si zamilovala první dvě knihy. Tato kniha naprosto splnila mé očekávání a já se opět ponořila do světa Ochránců,Strážců a Hledačů. Prožila jsem spolu s Callou milostný trojúhelník,brečela při bitvě a jejích následcích a měla radost při koncovékm happyendu. Děkuju za tuhle triologii Andree.

Databazeknih: 85%
Můj názor: 100%