K dalšímu prosluněnému dnu přináším další knižní recenzi :)

Autor: Cynthia Hand
Díl: první
Žánr: Sci-fi a fantasy
Rok vydání: 2012
Počet stran: 360

O čem kniha je? (databazeknih.cz)
Zjistit, že jste částečně anděl, není zrovna běžná rutina ani procházka růžovým sadem, zvlášť když víte, že máte naplnit na Zemi poslání, že máte úkol, který byl svěřen jedině a právě vám, ale nikdo vám neřekne, jaký ten úkol přesně je. Nicméně Clara, hlavní hrdinka trilogie Nadpozemská, se s tím statečně pere. Dokonce se snaží zjistit, kdo je ten pohledný kluk, kterého vídá ve svých snech a který zjevně nějak patří k jejímu poslání. Má ho zachránit? Je tohle smyslem jejího života?

Knihu jsem měla vyhlídlou už dlouho a jenom jsem stále nebyla schopná si jí půjčit.Konečně jsem se k tomu ale dokopala. Ze začátku mě to moc nebralo,příběh mi přišel nic moc,ale zhruba před půlkou mě to začalo chytat.Příběh se rozjel a já knihu dočetla během pár následujících dní.Líbí se mi jak je toto téma zpracované.Obyčejně nemám moc ráda knížky o andělích,ale tahle se mi opravdu líbila. Čas dojít si pro další díl.

PÝCHA A PŘEDSUDEK

Autor: Jane Austen
Žánr: román
Rok vydání: 1986
Počet stran: 320

O čem kniha je? (databazeknih.cz)
Klasický román z prostředí zámožných středních vrstev na anglickém venkově na konci 18. a počátku 19. století.
Autorka líčí klidný a ničím nerušený život, všední radosti, zábavy a starosti. Rodinný klid bývá narušen zejména tehdy, když jsou v rodině dcery a na obzoru se objeví možný ženich. Vdavky jsou pro ženu v této době jedinou možností zaopatření a proto je nutné důmyslné splétání sítí kolem kandidáta ženitby. Autorka dává svému románu ironický podtext. Všechny postavy románu - stoický pan Bennet, jeho energická manželka a pět dcer vstoupily již dávno do podvědomí čtenářské veřejnosti...

Rozhodla jsem se přečíst si tuhle knihu,protože jí máme v povinné četbě a hlavně kvůli jedné mé spolužačce,která o ní věčně básní. Ze začátku jsem byla úplně ztracená. Pořád jsem se strácela ve jménech a kdo je kdo a kde se vlastně nacházíme atd. Po pár stránkách jsem si ale zvykla a už mi ani nevadil styl psaní Austenové.Přeci jenom je to ta stará angličtina ještě ke všemu přeložená že. Kniha mě vlastně ale moc nebavila. Je to takové klasické románové klišé,které se ničím zvlášť neliší od ostatních knih s románovým klišé. Příběh i to jak je to napsané je fajn,ale není to něco z čeho bych byla úplně u vytržení. Přemýšlím i nad tím filmem,třeba mě to chytí více :)
pride and prejudice gif - Google Search