Recenze: Filmy 0.4

Další várka recenzí na filmy,které jsem shlédla zhruba za poslední měsíc.

Zlodějka knih / The book thief

Drama-válečný
USA-Německo
2013
131 minut

Síla slov a fantazie je ukrytá v knihách. Ale jen pro toho, kdo je umí a chce přečíst. Film Zlodějka knih vypráví příběh Liesel , která se během druhé světové války dostane do pěstounské rodiny Hanse Hubermanna a jeho ženy Rosy aby zde začala nový život. Liesel se snaží zapadnout - doma i ve škole, kde si z ní spolužáci utahují, protože neumí pořádně číst. Liesel je odhodlaná situaci změnit s jednostrannou posedlostí rodícího se učence. A získá k tomu pomoc svého dobrosrdečného nového tatínka. Hans se s Liesel učí dny i noci, během nichž se Liesel snaží podrobně prostudovat svoji první knihu, Hrobníkovu příručku, kterou si tajně "odnesla" z pohřbu svého bratra.
Liesel se také spřátelí s jejich novým hostem, židovským uprchlíkem Maxem, kterého před nacisty skrývají ve sklepě. A právě Max je dalším, kdo ji povzbuzuje ve čtení a v touze po vzdělání. Postupně se mění i její přátelství s mladým sousedem Rudym, který Liesel sice škádlí, ale přitom se do ní zamiluje. Dobu plnou utrpení a strádání pak všichni společně překonávají pomocí knih, které nejen pro sebe Liesel krade v knihovně místního starosty. A postupně se naučí vážit si nejen síly slov, ale i moci nad nimi.

Na film jsme koukali ve škole v rámci hodin angličtiny.Trochu jsem teda nepochopila,proč nám to učitelka pouštěla,ale nevadí :D Film je točen za doby druhé světové války.Tyto filmy mě vždy vcelku zajímaly,přestože jsou často velmi drastické.Myslím,že je ale důležité vědět,jak to v té době v určitých částech světa vypadalo.Zlodějka knih je natočena z prostředí Německa,proti kterému se nakonec válka obrátí.Není to pouze o těch knihách,tak jak především píší v popisu filmu na csfd.cz ale i tom,jak se malé děvče snaží pochopit,proč jí odvedli maminku,zabili bratra a proč vlastně válka probíhá.Zpracování filmu je velmi pěkné a myslím,že by se to mohlo líbit i těm,kteří nejsou fanoušky filmů s tímto tématem.Zajímavostí celého filmu je vypraveč,kterým je sama smrt.

Hodnocení csfd.cz: 79%
Moje hodnocení: 85%
The book thief

Osamělý jezdec / The Lone Ranger

Western-dobrodružný-akční
2013
143 minut

Indiánský bojovník Tonto (Johnny Depp) se dělí o dosud nevyřčené příběhy, které způsobily proměnu Johna Reida (Armie Hammer), muže zákona, v legendu spravedlnosti - společně s diváky se vydává na divokou jízdu plnou velkolepých překvapení a humorných neshod, které musejí oba rozpačití hrdinové překonat, aby dokázali společně bok po boku bojovat s lidskou chamtivostí a korupcí.

Už dlouho jsem měla film stažený,ale furt jsem se nějak nemohla dokopat ho shlédnout.Předevčírem jsem se k tomu ale konečně dostala a poměrně dlouhý film shlédla.Mrzí mě,že jsem si ho bohužel stáhla v docela špatné kvalitě,takže jsem z toho neměla takový zážitek jako měli ti diváci v kině,kteří mi neustále chodili přes obraz :DD Film je chvílemi totálně zmatený,přeskakuje se v ději a musí se dost dávat pozor,aby se v tom člověk neztratil.Snažila jsem se to celé pochopit a myslím,že se mi to povedlo tak z poloviny.Jednoduše jsou tam věci,které mi nejdou nijak logicky poskládat.Ve filmu je spoustu potyček,rvaček a různých stříleček a honiček.Je to vcelku pěkně natočené.Velký plus má u mě tento film především obsazením mého milovaného Johnnyho,který hraje jako obvykle pošahanou postavu v podobě Indiána,který často mele blbosti.

Hodnocení csfd.cz: 67%
Moje hodnocení: 75%
An image on imgfave

Střihoruký Edward / Edward Scissorhands

Drama-fantasy-romantický
1990
101 minut

Království za ruce by dal hrdina amerického filmu, který sice není tak úplně člověk, přestože se chová lidštěji než většina lidí v jeho okolí. Edward je výtvorem starého vynálezce, který však zemřel dříve než jej stačil dokončit a nahradit důmyslnou sestavu ostrých břitů lidskýma rukama. Edward zůstal úplně sám v chátrajícím hradě a kdovíjak dlouho trvalo, než jej zcela náhodou objevila podnikavá Peggy a vzala s sebou do města. Přestože Edward vypadá jako nějaké hrozivé monstrum, ve skutečnosti je hodný, milý a velmi plachý. Brzy si získá uznání a obdiv svým střihačským uměním, jenže jak už to chodí, jsou i lidé závistiví a zlí, jímž chlapcova obliba nedá spát, obzvláště když si všimnou náklonnosti, kterou chová k hezké dívce Kim.

Slušně starý film.Docela jsem se styděla,že tuhle klasiku a jednu z počátečních slavných filmů Deppa jsem ještě neviděla.Tuším,že v neděli jí ale dávali na nějakém kanále(tuším Prima Love).Tím pádem jsem večer sedla místo k seriálům k televizi a zkoukla tento známý film.Byla jsem příjemně překvapena,že mě to bavilo,přestože nejsem fanouškem filmů z doby před mým narozením (:D).Samozřejmě famózní výkon Johnnyho,který má opravdu neskutečné herecké nadání na ty podivné postavy.Určitě tento film nebudu shlédnutý pouze 1x.

Hodnocení csfd.cz: 85%
Moje hodnocení: 90%
Upload Completetd : War Johnny Depp jemals nur ein Mensch? | News | moviepilot.de

21 Jump street

akční-komedie-krimi
2012
109 minut

Schmidt (Jonah Hill) a Jenko (Channing Tatum) se na střední škole k smrti nenáviděli, aby se z nich v policejní akademii posléze stali nejlepší přátelé. Ačkoliv nepatří k tomu nejlepšímu, čím se může policejní sbor pochlubit, mají možnost svou pověst změnit ve chvíli, kdy jsou přiděleni k tajné policejní jednotce Jump Street pod vedením kapitána Dicksona (Ice Cube). Místo zbraní a policejních odznaků jsou vyzbrojeni batohy, aby se za přispění svého nedospělého vzhledu vmísili tajně mezi mládež. Problém je ale v tom, že dnešní dospívající mládež je docela jiná, než jaká byla před několika lety, a Schmidt s Jenkem zjišťují, že jejich představy o životě středoškoláků, ať už jde o sex, drogy či rock'n'roll, jsou zcela k ničemu. Především ale přicházejí na to, že se stále nevypořádali s celou řadou vlastních problémů, kterým v průběhu dospívání čelili - a oba se musejí postavit hrůze a nervozitě z toho, že se jsou nuceni vrátit znovu na střední školu a znovu zažívat všechny problémy, o kterých se domnívali, že už jsou dávno minulostí.

Na doporučení kamarádky,která stejně jako já zbožňuje Channinga,jsem si stáhla tento film.Čekala jsem,že to bude klasická americká blbost,ale ve finále mě to překvapilo.Má to děj,který dává i docela smysl,má to slušné zápletky jednotlivých herců a má to i slušný konec.Navíc by letos v létě prý mělo být pokračování s názvem "22 Jump Street".Kdo je fanouškem free života amerických teenegrů nebo filmů s rádoby policajty a obchody s drogama nebo obdivovatelem Channinga,tak je to film pro vás! :D

Hodnocení csfd.cz: 73%
Moje hodnocení: 80%
Popular today on imgfave