Recenze: Filmy 0.5

Prázdniny znamenají taky spoustu volného času,který jsem občas zaplnila nějakým pěkným filmem. A zde máte návrhy na co se podívat.

Iron Man 1,2,3

Akční,dobrodružný,scifi
2008,2009,2013
Untitled

O čem filmy jsou? (csfd.cz)
První díl: Uvozovky jsou namístě, Tony se živí jako VIP výrobce a dodavatel technologicky vyspělých zbraní pro americkou armádu a jeho životní filozofii vystihuje věta: Nejlepší zbraní je ta, ze které stačí vystřelit jen jednou. Na cestě z povedené prezentace nejnovější zbraně hromadného ničení pro armádní špičky ho na horké afgánské půdě unese jistá teroristická skupina. Muž, kterému ležela Amerika u nohou, se tak rázem ocitá v držení lidí, kteří po něm chtějí jediné - aby začal vyrábět zbraně pro ně. Díky své vynalézavosti, výjimečnému intelektu a schopnosti improvizovat si Tony v zajetí vyrobí "brnění", které mu pomůže dostat se na svobodu. Tehdy také dostane nápad tenhle improvizovaný kovový oblek ještě výrazně vylepšit. A tak se zrodí Iron Man.
Druhý díl:atímco většina maskovaných reků neúnavně střídá civilní a neporazitelnou, tajnou identitu, zručný vynálezce a zbrojař Tony Stark (Downey) v přímém přenosu do celého světa vyzvonil, že pod kovovým oplechováním se skrývá on. Bezprecedentní odhalení samozřejmě nese následky. O Iron Mana se začne vehementně zajímat vláda Spojených států, která chce Tonyho Starka zlanařit do svých služeb. Nespí pochopitelně ani konkurence, zejména jistý Justin Hammer (Sam Rockwell), jenž je vždycky za Starkem o krok pozadu a teď slibuje, že když Stark neodevzdá vládě své hi-tech brnění, vyrobí pro ni vlastní. Nebezpečí pro Tonyho znamená i "východní vítr", potetovaný rabiát ruského původu Ivan Vanko (Mickey Rourke), přezdívaný Whiplash. Ten má kromě nevyřízených účtů se Starkovou rodinou k dispozici i dva elektrické biče, schopné cokoliv a kohokoliv (ideálně ale Tonyho) přetnout vejpůl. Sílícímu zástupu nepřátel pomáhá Tonymu čelit jeho věrná a zamilovaná asistentka Pepper Potts (Gwyneth Paltrow), která mezitím povýšila na ředitelku Stark Industries a jeho armádní spojka Jim Rhodes (Don Cheadle). Další do party je pak nová Tonyho asistentka (Scarlett Johansson), která toho ví a umí víc, než je ochotná připustit, a jejíž úmysly mohou, ale také nemusí být zcela čisté.
Třetí díl:Ve filmu společnosti Marvel Studios Iron Man 3 je svérázný, ale geniální průmyslník Tony Stark / Iron Man nucen čelit nepříteli, jehož dosah nezná hranic. Když je rukou nepřítele připraven o vše, čeho si v životě cení, vydá se Stark na pouť s cílem nalézt toho, kdo je za jeho utrpení zodpovědný. Na každém jejím kroku bude nucen prokázat své odhodlání a sílu vůle. Zahnán do kouta bude nucen přežít pouze prostřednictvím svých vynálezům a při ochraně svých nejbližších se bude moci spolehnout jen na svou geniální mysl a své instinkty. Při své odvetě současně objevuje odpověď na otázku, která ho ve skrytu duše dlouho sužovala: je on sám pouhou součástí svého obleku, nebo je oblek pouze součástí jeho samého?

Jelikož jsem od Péti byla nazvána "barbarem",protože jsem neviděla ani jeden marvelovský film,donutil mě toto shlédnout. Iron Man mě ze všech těch jejich superhrdinů a bohů a příšer a nevim čeho všeho .. baví asi ze všeho nejvíce. Ve všech dílech jsem se hodně dobře zasmála sarkasmu hlavní postavy. Je tam skvěle vyobrazeno,jak se z povrchního člověka stane někdo,komu záleží i na něčem jiném než na penězích,pohodě a luxusu. První dva díly mě bavily opravdu dost. Třetí mě ze začátku nebavil vůbec,ale postupně to přicházelo.V třetím díle už mi ale občas vadilo,jak je najednou technika až moc pokročilá a z lidí se najednou staly vybuchující cosi. No každopádně tato triologie byla zakončena zajímavým závěrem a jsem zvědavá na další filmy,kde se tento nezapomenutelný ironicky naladěný Iron Man zase objeví.Mezitím ale musím vidět ještě nějaké ty další filmy,aby mi všechno pěkně navazovalo,protože cituji svého kluka: "V Marvel filmech je nejvíce dokonalý to,jak to na sebe všechno navazuje a jak je to krásně propojené."

Hodnocení csfd.cz: 81%,73%,81%
Moje hodnocení: 92%,90%,91%

Proroctví / Knowing

Mysteriózní,drama,thriller,sci-fi,akční
VB,USA
2009
I hate it.
V roce 1959 je jako součást otevíracího ceremoniálu nové základní školy požádána skupina studentů, aby nakreslila obrázky, které budou uloženy do zvláštního pouzdra a uschovány pro budoucí generace. Ale jedna záhadná dívka místo kreslení zaplní svůj papír řádky zdánlivě náhodných čísel. O padesát let později nová generace studentů zkoumá obsah pouzdra a dívčin mystický vzkaz skončí v rukou mladého Caleba Koestlera. Ale je to Calebův otec, profesor John Koestler, který učiní zarážející odhalení, že přiložený vzkaz předpovídá s neuvěřitelnou přesností data, smrtelné daně a souřadnice každé významné katastrofy za posledních 50 let. Jak John dále odhaluje mrazivá tajemství dokumentu, zjišťuje, že předpovídá ještě tři další události, které poukazují na destrukci globálního rozsahu, a zdá se, že to svým způsobem zasáhne i Johna a jeho syna. John se snaží varovat úřady, ale ty jsou k jeho výzvám netečné, a tak se rozhodne sám zabránit ještě větší destrukci. S váhavou pomocí Diane Waylandové a Abby, dcery a vnučky nyní již mrtvé autorky proroctví, začíná Johnův zběsilý závod s časem, dokud nezjistí, že čelí definitivní katastrofě a také definitivní oběti.

Film jsem zhlédla na doporučení boyfrienda a byla jsem opravdu překvapená. Takovéhle filmy mě většinou moc nebaví,ale tohle mě opravdu zaujalo. Donutí vás to sledovat film opravdu naplno,aby jste všechno pochopili a nic nepropásli.Jsou tam zajímavě popisována fakta,scény u kterých běhá mráz po zádech,láska mezi otcem a synem,dobrodružství a hlavně napětí.Každý koho jenom trochu zaujal popis filmu,si ho stoprocentně užije a bude ho bavit.

Hodnocení csfd.cz: 67%
Moje hodnocení: 80%

Avengers / The Avengers

Akční,Sci-fi
2012
Untitled
Marvel Studios uvádí super hrdinský tým všech dob Avengers, ve kterém se přestaví ikoničtí super hrdinové - Iron Man, Neuvěřitelný Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye a Black Widow. Když se objeví nečekaný nepřítel, který ohrožuje světovou bezpečnost, Nick Fury, ředitel mezinárodní mírové agentury, známé také jako S.H.I.E.L.D., zjistí, že potřebuje tým, aby odvrátil světovou katastrofu. Začíná provádět nábor po celém světě.

Tenhle film jsem viděla hned po shlédnutí Kapitána Ameriky 1, a dvou dílů Iron Mana. Samozřejmě jsem ale vynechala Hulka a Thora což byla zásadní chyba,takže mi to moc nenavazovalo a pár věcí mi musel Péťa vysvětlit. Každopádně Hulk mě ani moc nezajímá,takže na to v plánu koukat nemám,ale Thora si určitě pustím. Avengers mě bavili asi ze všeho nejvíce,protože se tam spojili všichni dohromady a tolik "superhrdinů" v jednom filmu je opravdu nářez. Kdo má rád klasické Marvel filmy,tohle se mu bude hodně líbit.

Hodnocení csfd.cz: 83%
Moje hodnocení: 95%

Transcendence

Sci-fi,akční,drama,Thriller
USA,VB
2014
Transcendence : The Oscar Favorite
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však "božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu.

Fuu .. to je první slovo,co mě po shlédnutí tohoto filmu napadlo. Podivný začátek nám vlastně už rovnou bohužel prozradil,jak bude vypadat konec. Což se tedy podle mě režisérovi moc nepovedlo,jelikož já jsem fanda nečekaných konců a tento byl opravdu čekaný. Každopádně průběh celého filmu byl takový .. hm povidný. Nejdříve mě to bavilo,pak vůbec a jakmile došlo na lámání chleba tedy posledních asi 20 minut filmu už mě zase bavilo. Nejvíce jsem se těšila,že se konečně pokochám originálním vzhledem mého milovaného Johnnyho,když už konečně někde hraje normální roli. Bohužel ale ani toho jsem se příšliš nedočkala,protože on jako takový tam vlastně moc nehraje-jenom na začátku a konci,protože jinak je to jeho počítačová verze.Film na to že je to sci-fi mi přijde takový pomalý. Pořádně žádná akční scéna a žádné pořádné bum prostě nepřišlo. Přesto se mi film vlastně líbil,hlavně kvůli předkonci( klasický konec je ten vlastně začátek :D). Rozbrečelo mě to. Složitý film,musíte dávat pozor,aby jste to pochopili,rozhodně žádná oddechovka.

Hodnocení csfd.cz: 62%
Moje hodnocení: 72%