Další várka knížek přečtena a tím pádem vám přináším další recenzi tentorkát na 3 knihy.

ALIANCE / Allegiant

Veronica Roth
Scifi,fantasy
2014
361 stran

O čem kniha je? (databazeknih.cz)
Na frakcích založená společnost, v níž Tris Prior kdysi věřila, je v troskách - zničená násilím a mocenskými boji, zjizvená ztrátou a zradou. Když tedy dostane možnost prozkoumat venkovní svět, neváhá, je připravená. Třeba právě za plotem ona i Tobias naleznou společný lehčí život, svobodný od zbytečně komplikovaných lží, zamotaných vztahů a bolestných vzpomínek.Ale Trisina nová realita je mnohem alarmující než ta, co nechala za sebou. Staré objevy jsou rychle zbaveny své důležitosti. Výbušné nové pravdy mění srdce těch, které miluje. A Tris tak znovu musí bojovat, aby dokázala pochopit složitost lidské povahy - i své vlastní - zatímco čelí rozhodování o odvaze, oddanosti, obětavosti a lásce.

Poslední díl triologie Divergent jsem rozečetla a pak jsem bohužel v půlce musela přestat kvůli povinné četbě.Hned jak jsem dočetla tamtu knihu,vrátila jsem se k téhle a druhou půlku Aliance jsem zhltla téměr během 3 dnů. Finále celé série je opravdu skvěle napsané,i když člověk se musí hodně soustředit,co se děje,aby pořádně pochopil děj. V knížce je spousta akce,lásky,upřímnosti a záhad.Byla jsem absolutně nadšená nečekaným zvratem na konci a přesto,že z něho nejsem úplně nadšená,obdivuji autorku za odvahu tohoto činu. Všechny tři knihy- Divergent,Rezistence i Alience jsou skvělé knihy,které mě opravdu bavily a do kterých jsem se totálně vžila. Nemůžu se dočkat na další dva filmy :3

Hodnocení databazeknih.cz: 81%
Moje hodnocení: 95%

NA VĚTRNÉ HŮRCE / Wuthering Heights

Emily Bronte
Historický román
1943
374 stran

O čem kniha je? (databazeknih.cz)
Tento historický román se odehrává na Drozdově a Větrné hůrce od druhé poloviny 18. století do počátku 19. století. Působivý román je mistrnou psychologickou studií člověka, který zasvětil život pomstě. Autorka sugestivně líčí prostředí, v němž hrdina vyrůstal, objasňuje příčiny, pro které se z normálního chlapce vyvinul v ovzduší nenávisti tvor, který splácí všechny domnělé i skutečné křivdy nelidským způsobem a jenž nezná slitování ani sám se sebou. Jediná bytost, žena, která je schopná učinit z něho normálního člověka, se provdá za jeho soka a za dramatických okolností umírá. Tím jsou spáleny všechny mosty mezi hrdinou a okolním světem a začíná příběh fanatické pomsty na všech příslušnících rodiny milované ženy

Knihu jsem samozřejmě nečetla sama od sebe,protože na takovéhle žánry opravdu nejsem,ale povinná četba k maturitě mě k tomu donutila. Překvapivě mě ale kniha vcelku chytla a příběh mě i bavil. Často jsem se ovšem ztrácela v jedotlivých postavách vzhledem k tomu,že byli všichni jedna rodina,tudíž měli stejné příjmení.Ze začátku jsem se ztrácela úplně,ale postupem knihy si zvyknete. Není to klasický zaláskovaný román,který řeší pouze nešťastnou lásku,ale i zášť a pomstu a různé akce.Je to velice zajímavé čtení a myslím,že k maturitě je to vcelku dobrá,zábavná kniha.

Hodnocení databazeknih.cz : 85%
Moje hodnocení: 78%

HVĚZDY NÁM NEPŘÁLY / The Faults in our stars

John Green
Román
2013
240 stran

O čem kniha je? (databazeknih.cz)
Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. "Nejvtipnější smutný příběh" je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vyprávěčskému talentu vyznívá velmi působivě.

Ach ten krásný pocit,když jsem se konečně usadila a držela v ruce tuto slavnou knihu,kterou všichni tak strašně vychvalují.Jako první rozhodně musím zmínit obal knihy,který je opravdu moc hezky graficky udělaný a zaujme hned na první pohled. I když mě trošku mrzí,že v českém podání má kniha na obalu srdíčka místo mráčků (ty jsou totiž hezčí :3).Hned po první kapitole jsem knihu milovala.Začetla jsem se do ní a zhltla během 4 dnů. Krásně a realisticky popsaný smutný příběh dvou mladých,kteří se do sebe zamilovali. Green píše opravdu fantasticky a tohle rozhodně není poslední kniha,kterou od něho čtu.

Hodnocení databazeknih.cz: 90%
Moje hodnocení: 100%

Trailer k filmu,který je právě v kinech: