Užívám si volna dokud to jde :D takže čtu,koukám,spím :D nebudeme to déle protahovat .. recenze.

Hledání Aljašky

Autor: John Green
Žánr: román
Rok vydání: 2013
Počet stran: 256 stran

O čem kniha je? (databazeknih.cz)
Románový debut dnes už známého Johna Greena je strhujícím vyprávěním o dospívání a hledání sama sebe. Šestnáctiletý Miles, posedlý sbíráním posledních slov významných osobností a touhou hledat "velké Možná", je spíše outsiderem mezi svými vrstevníky. Jeho život získá zcela novou podobu, když přejde na internátní školu Culver Creek. Zde se rychle spřátelí se svérázným spolubydlícím a okouzlující, naprosto nepředvídatelnou Aljaškou Youngovou. Okamžitě je vtažen do světa, kde se porušují školní pravidla, pořádají různé večírky i provokace. Miles ožívá v dennodenním kontaktu s novými kamarády a stále víc miluje fascinující Aljašku. A tak vývoj směřuje k okamžiku, kdy se všechno nečekaně navždy změní... Živý, naléhavý a nekonečně dojemný příběh. Americkou knihovnickou asociací byl zařazen mezi deset nejlepších knih pro dospívající.

Na knížku jsem se těšila hodně,protože první knihu Hvězdy nám nepřály od Johna Greena jsem si zamilovala.Ovšem Hledání Aljašky bylo na úplně jiné téma v jinačím stylu,ale dokonalý styl psaní Johna zůstal. Tuhle knihu jsem si oblíbila ještě více než teď slavnou Hvězdy nám nepřály.Začetla jsem se a ztotožnila dost s hlavním hrdinou přetože to byl kluk. Knížku jsem shltla a vyloženě se těším na filmové zpracování!

Hodnocení databazeknih.cz: 83%
Moje hodnocení: 96%

Dvakrát dospělá

Autor: Lenka Lanczová
Žánr: Dívčí romány
Rok vydání: 2013
Počet stran: 352 stran
O čem kniha je? (databazeknih.cz)
Sympatická tmavovláska Dita Tomešová není zrovna upejpavá stydlivka, která by nesměle seděla v koutě, a tak díky své povaze a především "prořízlé" puse nemá o průšvihy nouzi.
Dosud se jí z nich dařilo více či méně úspěšně vymluvit, ovšem malér, který si zavaří pár měsíců před maturitou, zavání vyloučením. Aby mu předešla, Dita volí přestup na gymnázium v jiném městě. Zapadnout do kolektivu těsně před koncem střední školy není procházkou růžovým sadem, vyjít s novými kantory jakbysmet - a když se do toho zapojí ještě i nové známosti, další problémy na sebe nenechají dlouho čekat. Je přece spousta kluků, kteří by podle Dity stáli za hřích, ať už hezounek Vilém, dealer Dalibor nebo Radek,
hvězda místního hokejového týmu, jenže…
Jenže zdaleka ne každý stojí za něco víc, natož za city!

Dříve jsem knihy od Lenky Lanczové četla hodně.Přečetla jsem jich snad 8,ale postupně jsem přišla,že jsou vlastně všechny na stejné brdo. Holka,která má trable s láskou .. většinou má těch kluků hned několik a nakonec stejně skončí s tím,kterého zničehonic začne milovat nejvíc. No prostě slaďárna total! Minulý týden jsem ale v knihovně narazila na knížku,u které jsem si přečetla jako první obsah,který mě zaujal. Až poté jsem zjistila,že je právě od Lanczové. Nakonec jsem jí ale dala šanci a sama jsem byla překvapená,jak mě kniha bavila a přečetla jsem jí během pár dní. Není to sice úplně něco jiného než píše .. ale trochu v jinačím stylu to je :)

Hodnocení databazeknih: 86%
Moje hodnocení: 85%

Strážci galaxie

Akční,dobrodružný,sci-fi
2014
V tomto akcí nabitém, výpravném vesmírném dobrodružství se odvážný dobrodruh Peter Quill stává středem zájmu nájemných zabijáků poté, co Ronanovi, mocnému padouchovi s plány ohrožující celý vesmír, ukradne tajemnou kouli. Aby neúnavnému Ronanovi unikl, je Quill nucen spojit své síly se čtveřicí pozoruhodných hrdinů - Rocketem, po zuby ozbrojeným mývalem, Grootem, humanoidem, který připomíná strom, vražednou a tajemnou Gamorou a pomstychtivým Draxem Ničitelem. Když ale Quill objeví skutečnou moc koule a hrozbu, která se v ní ukrývá a ohrožuje celý vesmír, musí udělat vše pro to, aby nesourodá skupina táhla za jeden provaz a v posledním zoufalém souboji se pokusila zachránit osud celé galaxie.

Jelikož jsem teď konečně díky Péťovi zasvěcená do Marvel světa komiksových filmů,další kousek z této dílny jsme nesměli vynechat. Proto jsme včera vyrazili do letního kina na tuto novinku. Začátek filmu jsem vlastně ani nezaregistrovala,protože jsem se bavila s kámošem a myslela jsem si,že je to jenom další ukázka. Proto jsem prvních pár minut byla úplně zmatená a vůbec jsem film nechápala. Jak už je u Marvel zvykem .. musíte se dost soustředit na každou postavu a prostředí,aby jste vše pochopili. Jediné co mě u totohle filmu mrzí jsou často chabé pokusy o vtip. Jednoduše se až moc snažili být vtipní až to ani vtipné není. Za námi ale ale seděla parta,která si zvesela vyhulovala trávu a ti se smáli všemu.. takže možná to pomůže :DD Každopádně jsem byla překvapená,že to opět navazuje .. myslím na Thora dvojku a rozhodně čekám pokračování,i když už se v celé téhle sérii super hrdinů totálně ztrácím. :D

Hodnocení csfd.cz: 87%
Moje hodnocení :87%