Recenze: Hunger games:Mockingjay part 1

Včera jsem konečně byla na dalším pokračování známé ságy Hunger Games a tentokrát to byla první část třetího dílu. Zde máte mou recenzi:P
Best part

Hunger Games: Mockingjay,part 1 / Hunger Games: Síla vzdoru 1.část

Dobrodružný,sci-fi,drama,thriller
2014
125 min.
Katniss Everdeenová prožívá nejtěžší období svého života. Ačkoli z Her čtvrtstoletí jakžtakž vyvázla se zdravou kůží a máma se sestrou jsou v bezpečí, její starosti ještě neskončily. Capitol srovnal se zemí Dvanáctý obvod, zahynuly tisíce lidí a Katniss pronásleduje pocit viny. Navíc Peeta Mellark, její partner z Her, zůstal v rukou nepřátel. Na čelo odboje se postavil Třináctý obvod, i když jen donedávna se o jeho existenci téměř nic nevědělo. Válka přináší oběti na obou stranách, rozdíly mezi dobrem a zlem se stále více stírají. Vítězství se sice přiklání na stranu rebelů, ale konec je stále v nedohlednu. Krveprolití může zastavit pouze Katniss. Pokud chce zachránit Peetu, zabránit dalšímu maření životů, porazit Sídlo a nenáviděného prezidenta Snowa, musí se znovu chopit symbolu Reprodrozda. Opět zjišťuje, že o svém osudu nerozhoduje sama, ale do jisté míry se stává nástrojem v mocenském souboji. A stále nevyřešila dilema, kterému ze dvou nejbližších přátel patří její city ...

Moje hodnocení:
Když jsem viděla první díl HG byla jsem absolutně unešená celým filmem a především nápadem.U druhého dílu jsem se v půlce z nějakého důvodu zasekla a asi půl roku mi trvalo než jsem to dokoukala.Druhý díl na mě byl už příliš surový.Nemám ráda veřejné zabíjení lidí,které je bohužel v těchto filmech na denním pořádku.Samozřejmě třetího dílu jsem se jako většina mých kamarádů nemohla dočkat,takže jsme včera vyrazili hned na první možné promítání v našem místním kině.Lístky jsem měli koupené už skoro měsíc,takže natěšenost byla opravdu veliká,i přesto že jsem někde na internetu četla,že spousta lidí z toho bylo zklamaných.Jediné na co jsem si musela u tohoto dílu zvyknout,byly originální hlasy,jelikož díly předtím jsem viděla již v dabingu,ale nakonec mě film pohltil tak,že už jsem to ani nevnímala.Nechci dělat nějak spoilera,takže budu se pokusím psát tak všeobecně.Dle mého je třetí díl už úplně o něčem jiném než byla například jednička,protože tohle už nemá se samotnýma hrama vůbec nic společného.Už jde čistě o boj krajů proti slavnému Kapitolu a spíše mi to už přijde jako osobní bitva prezidenta Snowa proti naší milované Katniss.Ale tak co.. s tím se musí počítat,že se většinou v dalších dílech odběhne již od původního tématu.Nevím teda jak hlavní hrdinka působí v kníhách (stydím se,nečetla jsem to :( ) ale v tomto třetím díle jsem jí v některých scénách už měla naprosto plné zuby.Samozřejmě jí někdo něco přikáže a ona udělá přesný opak jenom proto,aby byla hrdinka a aby zase bylo koho zachraňovat. No občas jsem měla zkrátka chuť vrazit jí facku (:D). Taky mě mrzelo,že se ani v tomto díle v podstatě nedozvíme,jestli tedy dává přednost Peetovi nebo Hurikánovi (opravdu mi neskutečně vadí,že ho takhle pojmenovali -.-).Milostný trojúhelník máme tedy nadále a vůbec se mi nelíbí,co to provedli s Peetou,ale to se snad vyřeší v posledním díle. Doufejme :D Zamotali to tedy pořádně a jsem opravdu zvědavá,jak to celé bude rozuzlené,když už na to mají pouze jeden díl. Celkově se mi ale film líbil :)

Hodnocení csfd.cz: 72%
Moje hodnocení: 83%

Trailer: