Recenze: Filmy 0.9

23. února 2015 v 9:37 | Olja:)
Další várka filmů :P

2012

katastrofický,dobrodružný,akční,thriller
2009

Mayský kalendář by měl dosáhnout konce svého třináctého cyklu 21. prosince 2012 a po tomto datu už podle nejmoudřejších mužů této dávné civilizace není nic. To samozřejmě vybízí k otázce: pokud kalendář nepokračuje, co se pak bude dít?
Když před mnoha staletími po sobě Mayové zanechali svůj kalendář s jasným koncovým datem, popsali také, co bude následovat. Do dnešních dní stejnou věc objevili astrologové, numerologové odhalili vzory, které ji předpovídají, geologové míní, že už k ní dávno mělo dojít, a dokonce ani vládní vědci nejsou schopni zamlčet katastrofu biblických rozměrů, která na naši planetu čeká v roce 2012. Proroctví, na jehož počátku stáli právě Mayové, je nyní podrobně zaznamenané, prodiskutované, rozebrané a prozkoumané. V roce 2012 zjistíme pravdu o předpovídané povodni. A nemůžeme říci, že jsme nebyli varováni.

Když tenhle film vycházel nově,zařekla jsem se,že se na něj nepodívám dříve než ten rok přežiju. Pak jsem na něho ale trošičku zapomněla a když ho dávali v televizi musela jsem se kouknout. Musím říct,že to má vážně zajímavou myšlenku a je to parádně udělané. Rozhodně děsivá katastrofa,kterou by nikdo z nás něchtěl zažít a nejspíš ani přežít,ale jak je ukázáno ve filmu .. pokud máte rodinu,uděláte všechno proto to,aby jste jí zachránili. Film není čistě o celosvětové zkáze,ale ukazuje i příběh jednoho osamělého tatínka,který udělá všechno pro to,aby jeho děti a manželka přežili.

Hodnocení csfd.cz: 60%
Moje hodnocení: 80%

Na hraně zítřka / Edge of Tomorrow

akční,scifi,thriller
USA/Austrálie
2014

Příběh se odehrává v blízké budoucnosti. Mimikové, mimozemská rasa připomínající včelí kolonii, vytrvale útočí na Zemi, obracejí velká města v hromadu trosek a zanechávají za sebou miliony lidských obětí. Podplukovník Bill Cage (Tom Cruise), který nikdy nebyl v žádné bitvě, je bez cirátů degradován a s nulovým výcvikem a mizernou výzbrojí poslán splnit úkol, který není ničím jiným než sebevražednou misí. Během několika minut je zabit, předtím se mu však podaří zneškodnit Alphu. Ač se to zdá nemožné, procitne opět na začátku toho samého pekelného dne a je nucen znovu bojovat a zemřít... a tak stále dokola. Přímý fyzický kontakt s mimozemšťanem způsobil, že se dostal do časové smyčky a je tak odsouzen prožívat nelítostnou bitvu znovu a znovu. S každým dalším pokusem se však zvyšuje jeho odolnost a pohotovost a své rostoucí schopnosti dokáže v boji s Mimiky lépe využívat. Po jeho boku bojuje členka speciálních jednotek Rita Vrataski (Emily Blunt), která zlikvidovala víc Mimiků než kterýkoliv jiný bojovník na Zemi. Každá další bitva je pro Cagea a Ritu příležitostí najít způsob, jak mimozemské vetřelce porazit a Zemi zachránit

Tenhle film mi pustil můj drahý. Ze začátku jsem si říkala,že to bude nuda,protože nemám ráda válečný filmy. Ale nakonec se ukázalo,že je to dost parádní film! Naprosto úžasně vymyšlený příběh a způsob jakým to zpracovali dává filmu rozhodně body navíc. Akorát jsem se tedy musela často dost soustředit,abych to pochopila,takže to není žádná oddechovka.

Hodnocení csfd.cz: 86%
Moje hodnocení: 92%