Croatia 2015 / Outdoor

17. května 2015 v 13:17 | Olja:)
Poslední tři roky se v naší škole vždy ve třeťáku jezdí na outdoorový kurz do Chorvatska,přesněji do Biogradu na Moru a letos tomu nebylo jinak. Ale co že to vlastně znamená ten outdoor? Outdoor je označení pro aktivity,které se dějí a probíhají venku. Tudíž se většinou jedná o adrenalinové sporty a v tomto případě většinou o vodní sporty,ke kterým jsou zapotřebí velké vodní plochy,jako je moře. Samozřejmě já,jakožto sportovní nadšenec,jsem si nemohla nechat tuto akci uniknout a tak jsem společně s určitou částí lidí z mojí třídy a z vedlejší třídy vyrazila v pátek 8.5. na nekonečnou cestu do Chorvatska.
Other image for the collection #SummerThings.... I 💕 it!! This is an amazing picture🌊

Původní plán zněl: Odjezd v 19:00 od školy. Ironií osudu jsme jako vždy získali defekt hned na počátku cesty a náš odjezd se pošoupl o další dvě hodiny později. Ke všemu jsme se museli nacpat do autobusu společně s ústeckým gymplem,který původně měl mít svůj vlastní autobus.Prostor v autobuse byl velice malý,sedačky klouzavé,filmy nudné,záchod děsivý a cesta nekonečná. Ale po nekonečných 19 hodinách jsme konečně stáli v obrovském kempu v profláknutém turistickém středisku známém jako Biograd na Moru. První šok přišel v podobě opravdu malého mobilhomu,kde jsme měli celých 9 dní ve čtyřech lidech žít. Dá se říct,že to byl takový domeček pro panenky,ve kterém ale žili sloni. Ve finále jsme si za celý ten pobyt zvykli a náš domeček pro panenky jsme vážně považovali za náš domov.
První den jsme věnovali zasvěcení do programu,seznámení s instruktory,procházka po městě,první výborná zmrzlina a tak dále,a tak dále. Sobotní večer jsme také věnovali prozkoumání možností útěku po večerce a pašování alkoholu do jiných mobilhomů.
Druhý den přišli první aktivity.Rozdělili nás do týmů,ve kterých jsme vždy společně dělali nějakou aktivitu.Já a můj tým jsme v neděli dopoledne vyrazili se seznamovat s kajaky,což byla vážně sranda. Nejenomže jsme se málem nenacpali do neoprénů,ale vlastně jsme se málem nenarvali ani do těch kajaků. Později přišla chvíle,kdy se nás instruktor snažil naučit tzv. eskymáka,což znamená otočení se hlavou dolů v lodi a zpět,se jedna moje kamarádka začala topit a my se na to všichni vykašlali. :D V neděli odpoledne přišla řada na windsurfování,což byla totální paráda. Bohužel asi nejsem ten typ,co zvládá v pohodě udržet rovnováhu,proto mi tato aktivita příliš nešla. Ještě tu noc jsme zjistili,že samovolné přesouvání se z mobilhomu do mobilhomu je naprosto v klidu,takže jsme ztrávily půlku noci u kluků a vypili počáteční základy alkoholu.
Třetí den bylo pondělí,kdy jsme dopoledne vyjeli na kola na blízký ostrov Pašman,kde jsme šlapali neskutečné terény kvůli nějaké vyhlídce. Ve finále jsme ale ničeho nelitovali,protože výhled byl opravdu nádhera! Odpoledne jsme se věnovali opět kajakům a tentokrát jsme jeli na ostrov,kde jsme si každý našel suvenýr v podobě nějaké mušle. Ovšem cesta na kajaku byla opravdu nemilá,jelikož slaná voda v očích a neustálé vlny ohrožující stabilitu lodi opravdu nepřidávají rychlému návratu na břeh.
V úterý jsme se dojeli podívat na národní park Paklanica,kde jsme si prošli krásné stezky mezi vodopádky a vylezli jednodušší horolezecké stezky. Ten večer jsme se také začali postupně seznamovat s našimi ústeckými spolukurzisty a opět uděli velkou akci v podobě útěky z kempu aniž by páni profesoři něco tušili.
Středa se nesla v duchu odpočinku na celodenním výletě lodí,kdy jsme si prohlédli krásný malý ostrůvek Vrgada,najedli se velmi dobře udělanou rybou a skákali z lodi do vody,což je pro mě celoživotní zážitek.
Ve čtvrtek jsme se plavili po jakési řece na raftech. Sem tam to byl pěkný olej,takže jsme se se zbytkem posádky raftu hastaqstayzmrd vcelku nadřeli,ale 12timetrové vodopády byl také vážně dechberoucí pohled.
Pátek jsme strávili na hřišti,kde jsme celý den pinkali beach a hráli různé turnaje,přičemž jsme zakončovali celý kurz. V sobotu už jsme pouze balili,obědvali,nakládali věci do busu a strávili 18 hodinovou cestu nazpět do Čech.
Během všech těchto aktivit jsme stihli ještě skoro každý večer hrát na kytaru,pobíhat po večerce po městě-pláži-kempu,přespávat na cizích mobilhomech a dokonce i koukat na hokej v naší vytipované hospůdce a zpívat hymnu přes celou pláž. Ještě bych možná měla dodat,že během tohoto kurzu jsme měli vlastní stravování tudíž jsme celý týden žili na pěkných instanstních srajdách a nezdravých věcech. No co .. ono se to jednou nezblázní :D
Celý tento kurz byl jeden velký naprosto úžasný zážitek a jsem vážně ráda,že jsem jela a že jsme si to se všemi těmi lidmi užili tak,jak jsem chtěla. Děkuju! :3
Racci v Zadaru.
Ostrov Vrgada. Jako ze starých filmů :3
Západ Slunce na naprosto úchvatné pláži.
Kdo by byl řekl,že Jadran bude takhle krásně čistý.
Výhled z lodi.
Ten příšerný kopec nahoru za tohle vážně stál.
rozhledna na vrcholku Pašmanu
Paklanické skály
Pamětní stěna pro kapitány lodí.
Naše luxusní růžové kajaky :D
Samozřejmě jsem vám musela ukázat i naše luxusní bydlení.