Recenze: Filmy 1.3

6. července 2015 v 11:52 | Olja:)
Ok ok. Dokopala jsem se k napsání dalšího recenzního článku. Ačkoliv v tomto vedru to bylo vážně dlouhé ukecávání.

Jen 17

drama
Francie
2013

Portrét sedmnácitileté dívky během čtyř sezón a čtyř písní.... Studentka Isabelle během léta v jihofrancouzském letovisku absolvuje svou první sexuální zkušenost. Prázdninová epizoda je však jen začátkem příběhu zvídavé dívky, která se po návratu do Paříže začne za peníze scházet s nejrůznějšími staršími muži.

Ani nevím,jak jsem na tenhle film přišla,ale myslím,že jsem někde viděla ukázku a říkala jsem si,že by to mohlo být zajímavé. Jsem ráda,že to vyjímečně není americký film,ale také je to v tom filmu i dost vidět. Herečka je rozhodně hodně pěkná holčina,která se na tuto roli vcelku hodí,takže s tím jsem spokojená. Příběh takový typický,lehce předvídatelný,ale celkově jsem s filmem byla spokojená. Splnil moje očekávaní zahnat nudu jednoho letního večera. Doufám,že si z toho filmu aspoň některá děvčata vzala příklad. :D

Hodnocení csfd.cz: 66%
Moje hodnocení: 70%

Život je život

komedie
Česko
2015
Hlava rodiny, morousovitý a přísný František (Ondřej Vetchý) by po boku svých tří dcer rád viděl schopné a úspěšné muže. Jenže všechny mají vynikající talent nacházet si pravý opak. Nejstarší dcera se musí i se svým neúspěšným mužem nastěhovat zpět k rodičům a v rámci možností se dál snaží otěhotnět. Té prostřední se zas neomylně lepí na paty jenom naprostí exoti a mimoňové. A nejmladší dcera? Tak ta je zase milostně úspěšná až moc. Je jí šestnáct, je těhotná a neví s kým. Navíc se začíná hroutit tradiční oáza a pevný bod manželské dvojice - dovolená. Každý rok se jezdí "na Mácháč", ale Jana (Simona Stašová) začíná snít o moři. Pak se v jejím životě zjeví bohémský spisovatel s lehce sebevražednými sklony, v tom Františkově zase krásná kolegyně se španělskými předky . . začnou se dít věci. Všechny malé příběhy dávají dohromady jeden velký a zábavný život se situacemi, které zná každý z nás. Ovšem ne každý vede ještě druhý a o poznání dobrodružnější život jako neohrožený agent. František ano.

Když jsem viděla trailer,říkala jsem si,že by to mohl být dobrý film už jenom kvůli obsazení hlavní role. Co si budeme povídat .. Ondřej je prostě skvělej herec. :D Film je typicky český no. Klasické narážky na typické české chování a projevy. Klasické české vtipy,které můžeme znát ze všech těch Babovřesek,Kameňáků atd. Vcelku i podobný děj jako třeba v Muži v naději,kdy prostě chlap chce podvádět manželku s mladší,manželka si zase najde nějakého romantika,protože její manžel už nevidí potřebu dělat romantiku. Prostě klasika ve všech směrech. Jediný čím je tenhle film trochu obzvláštněn jsou scény z "akčních" chvílí,kdy si hlavní hrdina myslí,že je nějaký super tajný agent. Jestli hledáte nějaký film na pobavení a nevadí vám české klasiky,je tohle jistota.

Hodnocení scfd.cz: 61%
Moje hodnocení: 75%