Recenze: Filmy 1.7

3. prosince 2015 v 5:05 | Olja:)
Po nějaké té době zase tedy sepíšu recenzi,když jsem se trochu hecla a mrkla se na pár nových filmů.

Hunger Games: Síla vzdoru 2. část / The Hunger Games: MockingJay Part 2

dobrodružné drama,sci-fi,thriller
2015

V poslední kapitole nepůjde jen o přežití, ale bude se bojovat o budoucnost obyvatel celého Panemu. Konečné zúčtování s nenáviděným prezidentem Snowem (Donald Sutherland) se blíží. Reprodrozd Katniss spolu se skupinou nejbližších přátel, včetně Gala (Liam Hemsworth), Finnicka (Sam Claflin) a Peety (Josh Hutcherson), povede rebely v jejich boji za svobodou. Jednotka z 13. kraje se vydává na misi, jejímž cílem je zničit prezidenta a skoncovat s jeho tyranií. Na Katniss však tentokrát čeká mnohem nebezpečnější nepřítel, než ten s jakým se dosud setkala v aréně Hladových her.

Buď jste fanoušky HG a nebo prostě nejste,to je naprosto jednudoché. Pokud nejste,řeknete asi něco jako: "Je to totální blbost pro teenegry,kde je klasický milostný trojúhelník a film jinak úplně o ničem." Ano. Všichni známe tohle typické odsuzování. Já mám třeba tyhle "filmy pro teenegry" ráda,takže ticho! :D I když musím přiznat,že tahle série mě zaujala především díky nápadu,který byl rozvinut hlavně v prvním díle a díly následující už jsou vlastně o něčem jiném. Když už ale něco rozkoukám,tak už to chci i logicky dokoukat. Tudíž jsem se prodrala až k poslednímu filmy série HG a zjistila jsem,že ty knížky si asi vážně nakonec nepřečtu. :D Jak už jsem zmiňovala,první díl byl o hladových hrách. Prostě o boji o život v aréně se spoustou dalších splátců,kteří buď jsou vystrašení a nebo krvelační. O tomhle to původně bylo. S půlkou druhého dílu jsme se ale přehoupli k myšlence vzpory a svrhnutí režimu prezidenta Snowa. A najednou jsme u posledního dílu,kde se to vlastně povedlo? No já ani nevím .. jsem ráda,že začátek filmu byl přesně tam,kde to skončilo,což je super. Jsem taky ráda,že v téhle druhé části už hrál o mnoho víc i Peeta,který v první část moc viděn nebyl. Vždycky jsem totiž byla spíše v týmu Peeta než v týmu "Hurikána" (prostě je to příšerný překlad). Co se týče akčních scén ve filmu jsem naprosto spokojená. Bylo jich tam vážně až příliš a je opravdu vidět,že je to pouhý film,jelikož přežít tolik možných nástrah,pastí a lítajících kulek prostě nejde. Takový štěstí nemá ani Reprodrozd. S celkovým koncem filmu to je takové složité. Katniss vlastně tu nejdůležitější bitvu prospí,takže my chvíli ani nechápeme,co se vůbec děje. Musím říct,že jsem byla dost dlouho zmatená,než jsem pochopila,co se stalo,kdo je teda u moci,kdo umřel a kdo stále žije a na čí je straně. Vše ale samozřejmě vyjasnilo a skončilo to naprostým happyendem,jak už bývá u těchto ság zvykem. A ani v tomto filmu jsme se neobešli bez krásné scény z "o několik let později",kde můžeme spatřit typicky kýčovitou scénu. Jediné s čím jsem naprosto nespokojená,je smrt mé nejoblíbenější postavy..nebudu říkat koho,jinak mě budete nenávidět za spoilery,ale kdo četl knihu,tak asi tuší. Už jsem si docela zvykla na pravidlo: "Ty nejhezčí vždycky zemřou." To jsou asi celé mé pocity ohledně HG.

Hodnocení csfd.cz: 71%
Moje hodnocení: 87% (první díl: 97%,druhý díl 94%,třetí díl první část: 85%)
hunger games and love image
the hunger games, katniss, and hunger games image

V hlavě / Inside

animovaná,dobrodružná komedie
2015

Období dospívání může být velice komplikované, a Riley, která je vytržena ze svého starého života na americkém Středozápadu poté, co se její otec musí kvůli novému zaměstnání přestěhovat do San Francisca, není žádnou výjimkou. Stejně jako my všichni, i Riley je ovládána svými emocemi - Radostí (Amy Poehler), Strachem (Bill Hader), Hněvem (Lewis Black), Znechucením (Mindy Kaling) a Smutkem (Phyllis Smith). Emoce žijí v Řídícím centru, centrále uvnitř Rileyiny mysli, odkud jí pomáhají vypořádat se s nástrahami všedních dní. Jak se Riley se svými emocemi společně pokoušejí vyrovnat s problémy nových začátků v San Franciscu, propuká v Řídícím centru zmatek. Ačkoliv se Radost, Rileyina hlavní a nejdůležitější emoce, pokouší zachovat všem pozitivní myšlení, objevují se mezi jednotlivými emocemi neshody v tom, jak se co nejlépe vypořádat s novým městem, domovem a školou.

No co si budeme povídat,každý z nás se někdy rád podívá na animák. Navíc brácha o tom filmu totálně básnil,tak jsem si to musela pustit taky. Trailer mě vcelku zaujal a ze začátku mě film hodně bavil,ale tak slabě po půlce mě to nějak přestalo bavit a dokoukala jsem to už jenom proto,že nesnáším rozkoukané a nedokoukané filmy. Vlastně je to takový novodobý,snaha o trochu vzdělávací animák a ve finále je to vlastně vcelku roztomilé. Vyložená oddechovka. Znovu už si to asi nepustím. :D

Hodnocení csfd.cz: 82%
Moje hodnocení: 70%
angry, happy, and inside out image

Následníci / Descendants

rodinná,dobrodružná komedie
2015

Ben, hodný dospívající syn krále Adama a královny Belle v současném Auradonu, nabídne druhou šanci potížistickým potomkům Disneyho klasických zloduchů - Cruelly de Vil (Carlos), Zlobě (Mal), Evil Queen (Evvie) a Jafara (Jay).
Disneyho Následníci jsou moderní akční komedií, ve které budou mít diváci možnost poznat potomky Disneyhokultovních postav, zejména zlých padouchů. Všichni padouši byli vyhoštěni na vzdálený Ostrov Ztracených. Dospívající děti Zloby, Zlé královny, Jafaraa Cruellyde Vil mají povoleno chodit v království do školy. Půjdou děti padouchů ve stopách svých zkažených rodičů?

Opět film,na který jsem se podívala pouze ze zvědavosti,jelikož je to zase něco ze šuplíku Disney. Jako malá jsem všechny filmy Disney milovala a spoustu z nich mám ráda ještě dnes,takže když jsem viděla trailer k tomuto filmu,kde vlastně "oživují" všechny staré postavy,byla jsem vcelku zvědavá. No .. mé očekávání to úplně nenaplnilo,ale i tak jsem docela ráda,že jsem si to zkoukla. Prostě nemá to takovou kvalitu a celý děj se dá dost snadno a dost rychle předvídat,ale to člověk přežije. Opět další oddechovka,u které si člověk zavzpomíná na staré časy.

Hodnocení csfd.cz: 54%
Moje hodnocení: 60%
disney, evil, and descendentes image